Toelichting knelpuntenscherm,

Toelichting knelpuntenscherm,


 
Hier zie je het filter waarbij is aangegeven welke knelpunten standaard getoond worden. Door op  te klikken, kun je het betreffende filter verwijderen. Wanneer je op  klikt, kun je het filter zelf instellen. Hierin kun je aangeven welke afdelingen, behandelingen, eisen en/of wensen, discipline, locatie en status van het knelpunt bijv. vervallen en geaccordeerd.





Hier vind je een aantal opties
-  individuele behandelingen en/of groepsbehandelingen welke op een feestdag gepland zouden moeten worden, kun je in één keer laten vervallen.
- knelpuntenlijst downloaden zoals deze op dat moment weergegeven wordt. 
- Planning bijwerken zodat nieuwe cliënten of extra behandelingen welke tijdens het maken van de concept planning zijn toegevoegd, ook in te plannen.


Hier zie je het aantal openstaande knelpunten behorend bij het ingestelde filter.


Afdeling
 
Hier zie je de namen van de afdeling. Indien bij de cliënt geen openstaande/actieve afdeling in deze periode is, zal de cliënt bij alle afdelingen worden getoond.

Activiteit

Hier zie je op welke activiteiten knelpunten zijn en kun je een specifieke activiteit selecteren
Discipline

Het knelpuntenscherm is geordend per discipline. Bij de inrichting van de behandeling heb je aangegeven bij welke discipline de behandeling getoond moet worden.

Locatie
Hier zie je de namen van de locatie. Indien bij de cliënt geen openstaande/actieve afdeling  in deze periode is, is er ook geen locatie aan de cliënt gekoppeld en zal de cliënt bij alle locaties worden getoond.
Reden

Bij reden wordt aangegeven waarom de behandeling niet gepland kan worden. Wanneer je op de reden klikt, kom je in het scherm waarin ingezoomd wordt op het knelpunt.

Client

Hier zie je de naam van de cliënt. Wanneer je hier op klikt, kom je in de cliëntkaart van de cliënt.

Medewerker

Indien de behandeling/activiteit al is ingepland bij de medewerker zie je de naam van de medewerker.

Behandeling

Hier zie je de code van de betreffende behandeling.

Opmerking

Hier zie je de opmerking welke je als planner hebt gemaakt bij het accorderen of laten vervallen van de behandeling.

Datum

Hier zie je op welke dag en datum het knelpunt in de planning staat.





In blauw is de discipline als kopje weergegeven met tussen haakjes het aantal nog niet afgehandelde knelpunten. Wanneer je op deze regel klikt, kun je de knelpunten van deze discipline in en uit klappen.
In grijs wordt de discipline weergegeven  behorend het knelpunt en de behandeling.
Voor LOGO staat 
Wanneer je met de muis deze drie puntjes aanwijst, zie je de opties om de knelpunten af te handelen. Wanneer je bijv. zeker weet dat een discipline een week afwezig is en niet wordt waargenomen, kun je al kiezen om vanuit het knelpuntenscherm de knelpunten af te handelen waarbij je de volgende opties krijgt.
 in de regel met het kopje discipline en aantal knelpunten


 selectie van alle knelpunten van deze disicpline of geselecteerde knelpunten van deze discipline
 accorderen van alle (geselecteerde) knelpunten
 behandeling laten vervallen van alle (geselecteerde) knelpunten

 in de regel van de behandeling met knelpunt
 selecteer dit knelpunt

 accordeer dit knelpunt
laat deze behandeling met het knelpunt vervallen
 tag dit knelpunt omdat je deze bijv. later nog wilt bekijken omdat je mogelijk nog een flex medewerker kan gaan inplannen









    • Related Articles

    • Ingezoomd knelpuntenscherm, toelichting

      Wanneer je in het knelpuntenscherm bij een individuele behandeling doorklikt op de reden, kom je in het scherm waarbij je inzoomt op dit ene knelpunt. Hier wordt de naam van de cliënt, het behandelprogramma en de activiteit weergegeven. Standaard ...
    • Oefenen met het knelpuntenscherm

      Nr Stap 1 Neem de toelichting op het knelpuntescherm en het ingezoomd knelpunt door. 2 Concept planning genereren en checken inrichting en strategie Bijvoorbeeld Reden knelpunt: geen ruimte beschikbaar -> check of er een ruimte is ingericht waar deze ...
    • Release notes 6 december 2022

      Algemeen Snelheid VERBETERING: Er zijn een aantal technische aanpassingen gedaan om de snelheid te verbeteren bijvoorbeeld in het planbord.   Weergave In de release van vorige week was vermeld dat een aantal knoppen waarop je door kunt klikken in het ...
    • Toelichting groepenscherm

      1 = Geselecteerde groep 2 = Eenzelfde groep welke ook gepland is 3 = Opties om de groep af te handelen: accorderen, laten vervallen en een tag aangeven 4 = Een knelpunt welke voor de gehele groep geldt. N.B. Wanneer een knelpunt alleen een medewerker ...
    • Cliëntkaart, toelichting

      Wanneer je een cliënt aangeklikt heb krijg je in het menu aan de linkerkant het menu waar je gemakkelijk naar de verschillende tegels kunt navigeren i.p.v. scrollen over de verschillende tegels. Het menu omvat de volgende items: - Samenvatting - ...