Planregel #81
Deze planregel pas je toe wanneer je bij een bepaalde activiteit alle prio medewerkers wilt inplannen en het aantal prio medewerkers niet altijd het zelfde is. Alleen de prio medewerkers met de activiteit in hun contract worden toegevoegd.
Deze planregel is beschikbaar op organisatieniveau en cliƫntendomein.
De in te stellen variabelen zijn
- Activiteiten
- Prio gelijk of lager dan
wanneer je invult een prio gelijk of lager dan 2, dan worden de medewerkers met prio 1 en prio 2 toegevoegd. Een medewerker met prio 3 wordt niet toegevoegd.
Bijvoorbeeld
Bij een activiteit multidisciplinair overleg (MDO) moeten alle prio 1 medewerkers van de client ingepland worden.
Dan vul je de planregel als volgt in:
Bij activiteit MDO alle medewerkers met een prio gelijk of lager dan 1 toevoegen.
Vervolgens worden alle medewerkers toegevoegd als medewerker aan het MDO. Wanneer er een knelpunt is doordat een bepaalde medewerker niet inplanbaar is, wordt deze medewerker ingepland met de vermelding van het knelpunt.
NB De medewerkers moeten wel de activiteit MDO in het contract op de betreffende afdeling hebben, anders worden ze niet toegevoegd aan de activiteit ook al zijn ze prio medewerker.
FAQ
1) De dietiste is wel een prio medewerker bij de client maar hoeft niet ingepland te worden bij het MDO.
Wanneer de dietiste het MDO niet in zijn/haar contract op die afdeling heeft, wordt hij/zij niet automatisch ingepland bij het MDO