Planscenario, meerder zorgactiviteiten bij een client op een vaste tijd vooruitplannen

Planscenario, meerder zorgactiviteiten bij een client op een vaste tijd vooruitplannen

Scenario
Op een afdeling is met de client afgesproken voor een bepaalde periode hoe laat de client  wordt geholpen bij de ADL door de zorgmedewerker.
Voor de dagstructuur van de client is het belangrijk om deze activiteiten een aantal weken vooruit te plannen.
Als planner wil je deze activiteiten gemakkelijk en snel vooruitplannen zodat je hier niet opnieuw naar hoeft te kijken.

Het volgende richt je in:
1) Inrichting - Activiteit ADL - vink vooruit plannen aan vooruitplannen
2) Client - Behandelprogramma - voeg de activiteit ADL toe bijvoorbeeld 5 keer per week 30 minuten
3) Client - Agenda - herhalend agenda item 'alleen beschikbaar voor activiteiten'  selecteer de activiteit ADL
Stel het herhalende agenda item in voor een aantal weken, bijv. ma, di, wo van 8:00 tot 8:30 en do, vr van 9:00 tot 9:30.
In de ingestelde tijdsblokken mag alleen ADL gepland worden en de ADL wordt alleen op die tijdstippen gepland.
4) Medewerker - Agenda - zorg dat de medewerker op de gewenste tijden inplanbaar is, anders krijg je straks geen groene suggestie.

Vervolgens kun je de activiteiţvooruitplannen snel vooruitplannen door steeds op de groene suggesties te klikken.

Scherm 'alleen beschikbaar voor activiteiten'


Scherm vooruitplannen


bij het vooruitplannen van de het tweede exemplaar, zie je dat de groene suggestie nr 1 op dinsdag.


FAQ
1. Ik krijg geen groene suggestie, hoe kan dat?
Zorg dat de medewerker ingepland kan worden op de ingevulde tijdsblokken in de agenda van de client.

2. Ik krijg niet voor alle exemplaren van de activiteit een groene suggestie?
Zorg dat het aantal ingevulde tijdsblokken in de agenda gelijk of meer is dan de frequentie van de te plannen activiteit.

3. Wanneer ik vergeet om de activiteit vooruit te plannen, worden deze activiteiten dan in de conceptplanning op de juiste dag en tijd gepland?
Ja, zolang voldaan wordt aan de beschikbaarheid van de medewerker en het aantal ingevulde tijdsblokken gelijk of meer is aan de frequentie van de activiteit. Wanneer de activiteit niet gepland kan worden, ontstaat een knelpunt waarbij in de suggestie wordt aangeven dat deze activiteit in een tijdsblok gepland moet worden.
    • Related Articles

    • Planscenario Hoe plan ik bij 1 cliënt een behandeling met 2 verschillende disciplines?

      Inrichten - Inrichting: Richt een activiteit in met 1 cliënt en 2 medewerkers - Medewerkers: Voeg de behandeling toe aan de medewerkers van beide disciplines welke deze uit mogen voeren - Cliënt: Eventueel prio medewerkers invullen (indien de ...
    • Planscenario groepen

      Soorten groepen A. Een groep met meerdere cliënten en 1 of meerdere medewerkers B. Een groep met 1 cliënt en meerdere medewerkers, ook wel combi behandeling genoemd. C. Een groep met alleen cliënten. D. Een groep met alleen medewerkers. In de ...
    • Planscenario Activiteit op vaste dagen en tijden plannen

      Activiteit voor cliënt en behandelaar voor alle/cliënten domein A. Activiteit op vaste dagen en altijd op hetzelfde vaste tijdstip plannen Gebruik roosterregel #26 In de planning wordt de activiteit altijd op deze dag en tijd gepland, ook als er een ...
    • Planscenario transferadvies dummy cliënt , video

      In deze video wordt toegelicht hoe je om kunt gaan met een activiteit, bijv. transferadvies, welke bij een nog onbekende cliënt gepland moet worden, maar waar wel tijd voor vrijgehouden moet worden. Klik op deze link om de video te ...
    • Planscenario Dummy client

      Wanneer de werkelijke cliënt nog niet bekend is maar je bijvoorbeeld ruimte wilt vrijhouden bij één of meerdere medewerkers voor een gezamenlijke intake of een screeningsprogramma kun je een dummy cliënt inplannen. Stap 1 Maak een dummy cliënt aan en ...