Activiteit aanmaken voor losse afspraak, instructie

Activiteit aanmaken voor losse afspraak, instructie

Om een losse afspraak in te kunnen plannen, is het nodig om een bijbehorende activiteit aan te maken.  

Stap 1: Activiteit aanmaken 

  1. 1. Ga naar Inrichting > Activiteit. 

  1. 2. Klik op + Activiteit. 

  1. 3. Vul bij Code en Naam dezelfde benaming in, gevolgd door (afspraak). 
    Voorbeeld: "Intakegesprek (afspraak)"  

  1. 4. Koppel een EPD-activiteit als dit mogelijk of van toepassing is. 

  1. 5. Voeg de juiste Discipline toe. 

  1. 6. Vul de standaard duur van de activiteit in. 

  1. 7. Vink de volgende opties aan: 

  1. a. Actief (deze is standaard al aangevinkt) 

  1. b. Productief  

  1. c. Afspraak 

  1. 8. Vul het maximaal aantal cliënten en medewerkers in.  

  • - Als er geen cliënten betrokken zijn, maar het wel een cliëntgebonden afspraak betreft, vul dan 0 in bij cliënten. 

  • - Vink "Alleen voor medewerker" aan als de afspraak niet cliëntgebonden is. 

  1. 9. Klik op Opslaan. 


Stap 2: Ruimtes koppelen 


  • Koppel de ruimtes waarin deze activiteit mag plaatsvinden. 


Stap 3: Activiteit toevoegen aan medewerkerscontracten 

  1. 1. Ga naar Strategie > Organisatiemodel > Medewerkerscontract. 

  1. 2. Zoek het juiste contract en klik op de  (drie puntjes). 

  1. 3. Kies Contracten. 

  1. 4. Klik op het potloodicoon om het contract te bewerken. 

  1. 5. Vink de juiste activiteit aan en voeg deze toe.