Wanneer in de organisatie afdelingen wijzigen, kun je een afdeling op niet actief zetten.
In de inrichting bij afdelingen zet je de afdeling op niet actief door het vinkje Actief uit te vinken.
Dit betekent het volgende:
- Bij het EPD Ecaris, ONS en Ysis komen cliënten op deze inactieve afdeling niet meer binnen via de koppeling in Roosterplatform.
Bij het EPD mijnCaress en Simac wordt in het EPD zelf ingesteld welke cliënten worden verstuurd naar Roosterplatform.
- In de cliëntlijst kun je niet meer filteren op deze niet actieve afdeling.
- Cliënten op deze niet actieve afdeling met een actief behandelprogramma worden wel ingepland in de planning. Wanneer je dit constateert, verhuis dan de cliënt naar de juiste afdeling in het EPD of sluit het behandelprogramma van de cliënt af.
- Het is niet mogelijk om bij medewerkers nieuwe contracten aan te maken op een niet actieve afdeling. Reeds bestaande contracten van medewerkers op een niet actieve afdeling blijven behouden.
- Zolang er nog cliënten op een niet actieve afdeling met een actief behandelprogramma worden gepland, zal de niet actieve afdeling ook zichtbaar zijn in de filters bij de middelen, de knelpuntenlijst, het planbord en rapportages.