Inloggen met authenticatie code

Inloggen met authenticatie code

Wanneer je inlogt van een IP-adres welke niet bekend is bij Roosterplatform zal gevraagd worden om een authenticatie code. 


Als je al een authenticator app op je telefoon hebt, kun je deze gebruiken.
Als je nog geen authenticator app op je telefoon hebt, kun je bijv. de app google authenticator downloaden
app google authenticator   

Volg de instructies 

 

Mocht ook wanneer je inlogt vanaf je werkplek gevraagd worden om een authenticatie code, meldt het IP-adres van je organisatie op support@roosterplatform.nl

 

Wanneer je vanaf thuis inlogt in Roosterplatform zal altijd om een authenticatie code gevraagd worden. 


FAQ
1) Ik krijg de melding dat de authenticatie code niet geldig is?
Een authenticatie code is een korte duur geldig. In de app van de authenticator wordt de code steeds geupdate en soms is je code net verlopen en moet je de nieuwe code invoeren.
Wanneer je echter voortdurend de melding krijgt dat de code niet meer geldig is, check dan onderstaande stappen:

A) Staat de instelling van de datum en tijd op je telefoon op: stel automatisch in
B) Zorg er voor dat alle oude/niet gebruikte "accounts" verwijderd zijn in de authenticator app.
C) Open Google authenticator App
    Klik linksboven op 
    Kies voor instellingen
    Kies Tijdcorrectie voor codes
    Kies voor Nu synchroniseren

Probeer nu de de multi factor authenticatie af te ronden met de nieuwe code

2) Ik heb een nieuwe telefoon en authenticatie app staat op mijn oude telefoon?
Installeer de authenticatie app op je nieuwe telefoon. 
Vraag je planner of applicatiebeheerder om je MFA (Multi Factor Authenticatie) te resetten.
Voor de planner: bij het gebruikersaccount is de knop MFA resetten toegevoegd. 

Na het resetten van de MFA krijgt de gebruiker bij het inloggen in Roosterplatform opnieuw een QR-code om te scannen in de authenticatie app. Dit is bijvoorbeeld nodig wanneer de medewerker een nieuwe telefoon heeft en de code om in te loggen niet op deze telefoon ontvangt. 


3) Ik krijg geen QR-code 
Belangrijk hierbij is om eerst na te gaan of je op een ander netwerk dan je werkplek binnen de organisatie in logt.
Hierbij helpt ook niet dat je je planner vraagt om een MFA reset voor je te doen.
Zorg er dus voor dat je niet op het netwerk van je werk bezig bent.
Op het moment dat je thuis voor het eerst in wilt loggen bij Roosterplatform krijg je een QR-code.


 



    • Related Articles

    • Release notes 15 augustus 2023

      Algemeen Design Er is verder gewerkt aan de vormgeving van Roosterplatform. Bijvoorbeeld in de afsprakenmodule bij deelnemers kun je naar de clientkaart door te klikken op Daarnaast is het icoontje van de client gewijzigd in Medewerkers Agenda ...
    • Single Sign-On met Azure Active Directory/EntraID, instructie voor planner/applicatiebeheer

      Doel De koppeling stelt gebruikers in staat om via Single Sign-On (SSO) in te loggen in Roosterplatform met hun eigen Azure Active Directory/EntraID -account, zonder opnieuw inloggegevens in te voeren. Inrichting gereed Wanneer de inrichting door ...
    • Inloggen als medewerker via login.roosterplatform.nl

      Overzicht scherm medewerker Wanneer je als medewerker inlogt in Roosterplatform zie je onderstaand scherm Algemene gegevens Naam, admin nr en functie. Eventueel mailadres en telefoonnummer Agenda Hier zie je direct de komende geplande behandelingen ...
    • Oefenen met het knelpuntenscherm

      Nr Stap 1 Neem de toelichting op het knelpuntescherm en het ingezoomd knelpunt door. 2 Concept planning genereren en checken inrichting en strategie Bijvoorbeeld Reden knelpunt: geen ruimte beschikbaar -> check of er een ruimte is ingericht waar deze ...
    • Nieuwe medewerker toevoegen in Roosterplatform (met Ysis)

      1. Medewerker toevoegen Ga naar de medewerkerslijst in Roosterplatform. Klik rechtsboven op + Medewerkers. Vul de gevraagde gegevens in; Vul in ieder geval naam, admin code en emailadres in. Let op: de Admin code moet gelijk zijn aan het ...