Planregel #31 De activiteit(en) wordt gepland op [datum] tussen [tijdstip] en [tijdstip] bij [medewerkerlijst] in [ruimte]

Planregel #31 De activiteit(en) wordt gepland op [datum] tussen [tijdstip] en [tijdstip] bij [medewerkerlijst] in [ruimte]

Planregel #31


Deze planregel pas je toe wanneer een bepaalde activiteit eenmalig op een bepaalde datum en tijd bij een specifieke medewerker gepland moet worden.

Deze planregel is alleen toepasbaar bij de individuele cliënt.

De in te stellen variabelen zijn:
- specifieke activiteit
- datum
- aanvangstijd van de activiteit
- eindtijd van de activiteit
- specifieke medewerker of medewerkers
- ruimte (niet verplicht)

Bijvoorbeeld
Een gesprek van 60 minuten met cliënt A en de psycholoog Caroline Psycholoog moet op 26 januari 2022 om 10:00 gepland worden.
Dan vul je bij cliënt A de planregel als volgt in:
De activiteit(en) gesprek psycholoog wordt gepland op 26 januari 2022 tussen 10:00 en 11:00 bij Caroline Psycholoog in ...

FAQ
1. De activiteit wordt niet ingepland?
Check of de activiteit in het behandelprogramma van de cliënt staat.

2. De activiteit wordt niet op de juiste dag en tijd gepland?
Check of de duur van de activiteit in het behandelprogramma overeenkomt met de duur van de activiteit in de planregel.

3. De activiteit wordt gepland op het aangegeven tijdstip met een medewerker terwijl er een knelpunt is. Hoe werkt dat?

In planregel #31 wordt een exacte dag en tijd ingevuld. Wanneer de geselecteerde activiteit niet automatisch ingepland kan worden, zal deze toch op de ingevoerde dag, tijd en medewerker worden gepland met een knelpunt.

De reden dat de activiteit toch op het aangegeven tijdstip wordt gepland met knelpunt is om te voorkomen dat er andere activiteiten op die tijd bij de cliënt en/of medewerker gepland worden. In de praktijk ging de planner namelijk altijd de activiteit alsnog op de dag en tijd zoals ingevuld in planregel#31 plannen en de andere activiteiten verplaatsen.