Een strategie kan gelden voor de gehele organisatie, domeinen of aleen voor een specifieke client.
Iedere organisatie kan zelf de domeinen inriichten.
Ga naar strategie
Ga naar planstrategie
Door op
klikken kun je zelf een domein toevoegen
Geef een naam en omschrijving aan het domein.
Bij inrichting kies je voor het domein client of medewerker.
Bij opties kun je kiezen om strategie en/of een agenda op dit domein in te stellen.
Vervolgens kun je meerdere domeinen toevoegen zodat een boomstructuur ontstaat.
In dit voorbeeld is een domein met clienten gekozen en is de optie agenda en strategie aangevinkt.
Vervolgens kun je cliënten toevoegen aan het domein, agenda niet beschikbaarheden en planregels toevoegen.
Client toevoegen aan een domein
Wanneer je een client toevoegt, doe je op het laagste niveau van het domein. Een client behoort vervolgens ook aan alle bovenliggende domeinen.
Ook kun je bij de algemene gegevens van de client het domein aanvinken waartoe de client hoort.
Agenda, niet beschikbaarheid toevoegen
Wanneer je in de agenda een niet beschikbaarheid wilt toevoegen, doe je dit op een zo hoog mogelijk domein. De niet beschikbaarheid geldt dan gelijk voor alle clienten in het domein waarin je deze hebt toegevoegd en alle onderliggende domeinen.
Strategie wensen/eisen toevoegen
Wanneer je een wens/eis wilt toevoegen, doe je dit op een zo hoog mogelijk domein zodat het in 1 keer voor alle onderliggende domeinen geldt.
Wanneer je op een onderliggend domein eenzelfde wens/eis invult, dan wordt voor dat domein de wens/eis van het bovenliggende domein overruled. Deze planregel wordt dan in het lichtgrijs weergegeven.
Een planregel op organisatieniveau of vanuit een domein wordt net als altijd overruled door eenzelfde planregel op cliënt niveau.