Domein, client en medewerker

Domein, client en medewerker

Een strategie kan gelden voor de gehele organisatie, domeinen of aleen voor een specifieke client.
Iedere organisatie kan zelf de domeinen inriichten.

Ga naar strategie
Ga naar planstrategie

Door op   klikken kun je zelf een domein toevoegen

Geef een naam en omschrijving aan het domein.
Bij inrichting kies je voor het domein client of medewerker.
Bij opties kun je kiezen om strategie en/of een agenda op dit domein in te stellen.
Vervolgens kun je meerdere domeinen toevoegen zodat een boomstructuur ontstaat.


In dit voorbeeld is een domein met clienten gekozen en is de optie agenda en strategie aangevinkt. 


Vervolgens kun je cliënten toevoegen aan het domein, agenda niet beschikbaarheden en planregels toevoegen.

Client toevoegen aan een domein
Wanneer je een client toevoegt, doe je op het laagste niveau van het domein.  Een client behoort vervolgens ook aan alle  bovenliggende domeinen.
Ook kun je bij de algemene gegevens van de client het domein aanvinken waartoe de client hoort.

Agenda, niet beschikbaarheid toevoegen
Wanneer je in de agenda een niet beschikbaarheid wilt toevoegen, doe je dit op een zo hoog mogelijk domein. De niet beschikbaarheid geldt dan gelijk voor alle clienten in het domein waarin je deze hebt toegevoegd en alle onderliggende domeinen. 

Strategie wensen/eisen toevoegen
Wanneer je een wens/eis wilt toevoegen, doe je dit op een zo hoog mogelijk domein zodat het in 1 keer voor alle onderliggende domeinen geldt.
Wanneer je op een onderliggend domein eenzelfde wens/eis invult, dan wordt voor dat domein de wens/eis van het bovenliggende domein overruled. Deze planregel wordt dan in het lichtgrijs weergegeven.
Een  planregel op organisatieniveau of vanuit een domein wordt net als altijd  overruled door eenzelfde planregel op cliënt niveau. 

    • Related Articles

    • Plan domein, overzicht

      Wanneer je een plan domein toevoegt, kies je voor één van deze inrichtingen: - cliënt - medewerker - activiteit - prio medewerker - medewerker contract video Plan domein client Vink strategie en agenda aan. Voeg cliënten toe. In de agenda in het ...
    • Planregel #36 De activiteit(en) o Activiteiten o Domein [lijst] worden alleen gepland bij de vaste medewerker met prio gelijk of lager dan [getal]

      Planregel #36 Deze planregel pas je toe wanneer activiteiten alleen gepland mogen worden bij een vaste medewerker met bepaalde prio van de cliënt. Deze planregel is beschikbaar op organisatieniveau en cliëntendomein. De in te stellen variabelen zijn: ...
    • Medewerker domein agenda opties

      (Niet beschikbaar) Alle activiteiten Medewerker is niet inplanbaar (Niet beschikbaar) Behalve activiteiten Medewerker is alleen inplanbaar voor de geselecteerde activiteiten. (Beschikbaar) Alleen voor activiteit(en) Medewerker is alleen inplanbaar ...
    • Prio medewerker overzicht

      Prio medewerker overzicht Het prio medewerker overzicht is handig om te gebruiken wanneer bijvoorbeeld alle cliënten van een medewerker (tijdelijk) gewijzigd moeten worden naar een andere medewerker, bijvoorbeeld bij een vakantiewaarneming. Het prio ...
    • Afsprakenmodule, aandachtspunten voor client en of medewerker

      In stap 4 waar je de deelnemers selecteert, zie je rechts onder Wanneer je hier op klikt, krijg je de volgende pop-up Vul de aandachtspunten in en klik op opslaan.