Gebruikersbeheer: Wat zijn gebruikersgroepen, gebruikerstypen & afdeling bij gebruikersaccount

Gebruikersbeheer: Wat zijn gebruikersgroepen, gebruikerstypen & afdeling bij gebruikersaccount


Gebruikersgroep

De gebruikersgroep bepaalt welke menu items een gebruiker kan zien in Roosterplatform en welke rechten een gebruiker heeft op deze menu items.

Gebruikers in Roosterplatform hebben toegang tot bepaalde menu items met alleen leesrechten of ook mogelijkheid om te schrijven en zo gegevens te kunnen toevoegen of te wijzigen.

Klik hier om meer te lezen over instellen van rechten aan een gebruikersgroep.

 

Gebruikerstypen

Roosterplatform kent 3 gebruikerstype:

Afdeling

·         Medewerker

·         Planner

Afdeling

       Met een account van het type afdeling kun je in de app ook de agenda(planning) van de afdeling en cliënten zien.
       Bij 'Vandaag' zie je voor de komende 4 uur de eerstvolgende activiteit van de cliënten van de ingestelde afdeling. 
       Wanneer vandaag deze planning van cliënten nog wijzigt, krijg je een notificatie. De agenda is dus altijd up-to-date. 
       Voor meer informatie, klik op deze link: Agenda app voor medewerkers van de afdeling toelichting (roosterplatform.nl)

       Medewerker

Een gebruiker van het type zit altijd gekoppeld aan een medewerker(artsen/medewerkers) die in Roosterplatform opgenomen zijn in de medewerkerslijst.

Een medewerker kan alleen de cliënten zien waarbij de medewerker in behandelteam van cliënt is opgenomen als priomedewerker.

Een medewerker heeft een agenda waarin de afspraken, beschikbaarheid en inplanbaarheid zichtbaar zijn van de betreffende medewerker.

Een medewerker heeft  te maken met sluitingsdag en tijd van agenda en behandelkaart cliënten. Dit houdt in dat (mits voldoende rechten via gebruikersgroep ingesteld staat) een medewerker tot aan sluitingsdatum alleen komende week en verder muteren en anders alleen over 2 weken en verder. Zie Inrichting Configuratiebeheer voor exacte instellingen.

Planner

Een gebruiker van het type planner heeft geen eigen agenda in Roosterplatform.

Een planner heeft geen beperkingen van sluitingsdatum van agenda’s of behandelkaarten maar kan zelfs(mits voldoende rechten via gebruikersgroep ingesteld staat) de huidige week nog wanneer nodig aanpassen.

Een planner heeft (mits voldoende rechten via gebruikersgroep ingesteld staat) toegang tot alle cliënten en alle medewerkers.

 Notificatie alleen van afdeling(en)

Deze mogelijkheid wordt als extra filter toegepast wanneer dit ingesteld staat bij een medewerker of planner. De gebruiker heeft dan enkel toegang tot cliënten en medewerkers die behoren tot de ingestelde afdeling. Alle overige medewerkers, cliënten heeft de gebruiker geen toegang toe. Tevens wordt afdeling gebruikt om gebruikt bij de notificaties zodat berichten gefilterd zijn op afdeling en je als gebruiker dus alleen geïnformeerd wordt over wat betrekking heeft op de afdelingen waar jij verantwoordelijk voor bent.


    • Related Articles

    • Gebruikersbeheer: Een inlogaccount voor een planner aanmaken

      Ga naar de startpagina. Klik op de tegel inrichting Klik op de tegel gebruikersbeheer Klik rechtsboven op + gebruikers toevoegen De volgende pop-up verschijnt Vul de verplichte velden: naam, email, gebruikerstype, gebruikersgroep en medewerker. Het ...
    • Gebruikersbeheer: Een inlogaccount voor een medewerker aanmaken

      Ga naar de startpagina. Klik op de tegel inrichting Klik op de tegel gebruikersbeheer Klik rechtsboven op + gebruikers toevoegen De volgende pop-up verschijnt Vul de verplichte velden: naam, email, gebruikerstype, gebruikersgroep en medewerker. Het ...
    • Afdeling niet actief

      Wanneer in de organisatie afdelingen wijzigen, kun je een afdeling op niet actief zetten. In de inrichting bij afdelingen zet je de afdeling op niet actief door het vinkje Actief uit te vinken. Dit betekent het volgende: - Bij het EPD Ecaris, ONS en ...
    • Toelichting bij in te stellen rechten bij gebruikersgroep

      In de tabel informatie over de rechten die je bij een gebruikersgroep kan instellen. In de kolom van optie lezen en schrijven is terug te vinden wat de checkbox exact doet. Indien schrijven wordt ingeschakeld is het niet nodig om lezen ook aan te ...
    • Ysis bij cliëntnummer verschillende tekens, FAQ

      Bij cliëntnummer zie ik verschillende tekens, wat betekent dit? De vreemde tekens zijn een versleuteling van de  BSN van de cliënt. De meeste EPD's werken met een cliëntnummer waarmee de client gemakkelijk op te zoeken is in het EPD of in ...