Ingezoomd knelpunt afhandelen van knelpunten

Ingezoomd knelpunt afhandelen van knelpunten

Ingezoomd knelpunt afhandelen van knelpunten 

Nadat je de toelichting van het ingezoomd knelpuntenscherm hebt doorgenomen, wordt in dit onderdeel ingegaan op het afhandelen van knelpunten.  

 
 

In het oranje zie je de suggesties voor het alsnog inplannen van de behandeling. De kleur oranje geeft aan dat er een planregel wordt overtreden. Er worden maximaal 10 suggesties gegeven, waarbij de nummer 1 evenveel of minder planregels overtreedt dan bijv. nummer 5. 
 

In dit voorbeeld geeft de nummer 1 suggestie aan dat de programma einddatum is ingesteld de nummer 7 suggestie wordt ook de rusttijd van 30 minuten tussen de behandelingen niet gerealiseerd. 
 

Wanneer je op de suggestie klikt, verschijnt een pop-up waarbij je kunt kiezen om de suggestie toe te passen. 
 

 
 

In dit scherm zie je nogmaals welke planregels je overtreedt. Het invullen van een opmerking is verplicht. Wanneer je de suggestie toepast, is de behandeling gelijk geaccordeerd. 
 

 
 

Wanneer een behandeling ingepland kan worden zonder overtreding van een planregel, heeft de suggestie een groene kleur. 
 

Direct na het genereren zul je geen groene suggesties zien. Wanneer je na het genereren bijvoorbeeld de agenda van een flex medewerker op inplanbaar hebt gezet, kun je groene suggesties zien omdat behandelingen mogelijk zonder overtreding van planregels ingepland worden. 

 

 
 

Wanneer je op het geselecteerde knelpunt klikt met de linker muistoets verschijnt deze pop-up  

 

 
 

Je kunt klikken op de opties: Wijzig medewerker/datum/tijd, Wijzig ruimte, Wijzig middelen, Wijzig aandachtspunt medewerker, Wijzig aandachtspunt Cliënt, Wijzig behandelprogramma, Verplaats activiteit naar andere week, Wijzig duur activiteit, Wijzig activiteit, Accorderen, Vervallen en Tag. Deze opties worden nog ieder toegelicht. 
 

Of je kunt direct kiezen voor één van de suggesties waarbij wordt getoond: de medewerker, datum en tijd en indien van toepassing de planregel welke overtreden wordt. Wanneer je hiervoor kiest, is het knelpunt ook direct geaccordeerd.

 

 

Optie: Wijzig medewerker/datum/tijd  

De pop-up mutatie verschijnt 
 

 
 

 
 

Alleen geschikte medewerker (Afdeling & Behandeling) 
 

 
 

Bij de selectie van de medewerker zie je alle medewerkers waarbij de behandeling in het contract op deze afdeling is opgenomen. 
 

 
 

Alleen geschikte medewerker (Locatie & Behandeling) 
 

 
 

Bij de selectie van de medewerker zie je alle medewerkers waarbij de behandeling in het contract op een afdeling op dezelfde locatie is opgenomen. 
 

 
 

Alleen geschikte medewerker (Behandeling) 
 

 
 

Bij de selectie van de medewerker zie je alle medewerkers waarbij deze behandeling in het contract is opgenomen, ook al is dit op een andere locatie. 
 

 
 

Alle medewerkers 
 

 
 

Bij de selectie van de medewerker zie je alle medewerkers, dus ook medewerkers die nergens deze behandeling in hun contract hebben en zelfs de medewerkers van alle disciplines. 
 

 
 

Selectie medewerker 
 

 
 

Hier kun je de medewerker selecteren. 
 

Wanneer je geen selecteert, is de behandeling nog niet ingepland.  
 

 
 

Datum 
 

 
 

Hier kun je de datum selecteren. 
 

 
 

Selectie toon ook niet beschikbare tijden 
 

 
 

In principe worden alleen de tijden getoond waarop de medewerker en client echt beschikbaar zijn. Wanneer je alle tijden wilt zien, vink dan aan dat je ook niet beschikbare tijden wilt zien. Wanneer je dit doet, overrule je dus de beschikbaarheid en kun je bijv. de behandeling plannen tijdens een vergadering of andere niet inplanbare tijd. Dit kun je dus alleen doen als er hier in de organisatie afspraken over gemaakt zijn.  
 

 
 

Tijd 
 

 
 

Hier kun je de tijd selecteren. 
 

Let op 8:00 en 17:00 zijn tijden waar je de behandeling tijdelijk kunt neerzetten ook al is de medewerker niet inplanbaar.  
 

 
 

Opmerking 

 
 

Hier kun je een opmerking invullen. 
 

 
 

Knelpunt 

 
 

Hier zie je welke planregel je overtreedt. 
 

 
 

Annuleren Opslaan 

 
 

Hier kun je de ingevulde aanpassing annuleren of opslaan. 
 

 
 



Optie: Wijzig ruimte 
 
Zo kun je de ruimte aanpassen. Alleen de ruimte waarbij aangegeven is dat deze behandeling in deze ruimte mag plaatsvinden, wordt hier getoond. 

  

 

Optie: wijzig aandachtspunt medewerker 

 

Hier kunt je tekst invoeren, bijvoorbeeld LET OP: cliënt is MRSA besmet 

 

 

Dit ziet er dan zo uit: 

 

 

 

 

Optie: wijzig aandachtspunt cliënt 

 

Hier kun je de tekst invoeren, bijvoorbeeld: LET OP: cliënt mag niet belasten 

Dit ziet er dan zo uit: 

 

 
 

 

Optie: Wijzig behandelprogramma: 

Wanneer je hierop klikt wordt het behandelprogramma van de cliënt getoond en kun je een wijziging doorvoeren. 

 

 

Optie: Verplaats activiteit naar andere week 
 

Verplaats activiteit naar andere week: wanneer je hier op klikt kun je een activiteit naar een andere week verplaatsen in het behandelprogramma. 

 

 

Optie: Wijzig duur van activiteit 

 

Wijzig duur activiteit: wanneer je hier klikt kun je de duur van een activiteit in de planning aanpassen. Wanneer een activiteit voor een uur ingepland moet worden en je kunt slechts 55 minuten inplannen, dan kun je de activiteit inkorten. De oorspronkelijke activiteit wordt op vervallen gezet en de activiteit met aangepaste duur gepland. 

 

Optie: Wijzig activiteit 
Wijzig activiteit: wanneer een activiteit is ingepland op het revalidatiecentrum maar moet gewijzigd worden in videobellen, dan kan in de planning de activiteit gewijzigd worden naar videobellen. De oorspronkelijke activiteit wordt op vervallen gezet en alleen de nieuwe activiteit is gepland. 

 

 

Optie: Accorderen 
 
 

Wanneer een behandeling gepland is met medewerker maar bijv. de rusttijd te kort is, kun je kiezen om deze behandeling te accorderen.   

 

Optie: Vervallen 
 
 

 
 

Wanneer je een behandeling laat vervallen, betekent het dat deze zowel bij cliënt als medewerker niet (meer) is ingepland. 
 

De optie vervallen gebruik je voor alle behandelingen waarbij een medewerker gepland zou moeten worden, maar je de medewerker niet inplant. 

 
 

Optie: Tag 

 
Je kunt een Tag geven wanneer je dit knelpunt later nog wilt bekijken.  

 
 

Een behandeling plannen door zelf in het planningsscherm op een datum en tijd te klikken 
 

Wanneer je nu in een lege cel klikt, verschijnt pop-up mutatie 
 

Wanneer je in een lege cel in de planning bij de medewerker hebt geklikt is ook de naam van de medewerker ingevuld. Let op wanneer je in de planning van de client op een lege cel klikt, is er nog geen medewerker ingevuld. 
 

Automatisch is nu het vakje toon ook niet beschikbare tijden aangevinkt, dus wanneer je op niet inplanbare tijd hebt geklikt, is deze gewoon ingevuld. 
 

Wanneer er een planregel wordt overtreden, wordt dit knelpunt in het rood getoond. Wanneer je deze wijziging opslaat, wordt deze niet automatisch geaccordeerd als je een knelpunt hebt overtreden. Wanneer je dit wilt, kun je vervolgens het knelpunt accorderen. 
 


    • Related Articles

    • Ingezoomd knelpuntenscherm, toelichting

      Wanneer je in het knelpuntenscherm bij een individuele behandeling doorklikt op de reden, kom je in het scherm waarbij je inzoomt op dit ene knelpunt. Hier wordt de naam van de cliënt, het behandelprogramma en de activiteit weergegeven. Standaard ...
    • Scenario's tegel knelpunten analyse op dashboard planning, vraag

      Dit zijn de verschillende scenario’s welke op deze tegel getoond kunnen worden.   Scenario 1 Complexe regelset op Prio behandelaar Veel knelpunten + veel open plekken Scenario 2 Te weinig capaciteit Veel knelpunten + geen/weinig open plekken Scenario ...
    • Berekening tegel knelpunten analyse op dashboard planning, vraag

      Discipline knelpunt(uren)/opties (uren) Fysiotherapie 9/10 Toelichting Knelpunt (uren): Optelsom van alle activiteiten waarbij een eis of wens overtreden wordt, zowel gepland als ongepland Opties (uren): Beschikbare uren van alle medewerkers van deze ...
    • Oefenen met het knelpuntenscherm

      Nr Stap 1 Neem de toelichting op het knelpuntescherm en het ingezoomd knelpunt door. 2 Concept planning genereren en checken inrichting en strategie Bijvoorbeeld Reden knelpunt: geen ruimte beschikbaar -> check of er een ruimte is ingericht waar deze ...
    • Wijzigen van het behandelprogramma

      Wijzigen van het behandelprogramma van de cliënt      Wijziging vanaf volgende week van frequentie of duur  Klik op  bij de betreffende behandeling   Vul in het scherm het aantal maal, patroon (iedere week, iedere 2 weken), het aantal minuten en de ...